Middagstipset

Ibland tycker jag att det är så svårt att komma på vad man ska äta till middag. Känns som man inte har några som helst idéer, som om man bara äter samma, samma och inget känns speciellt lockande att tillaga. Härom veckan testade jag dock en ny, lättlagad rätt som jag gillade. Så här kommer ett middagstips från mig till dig.
 Receptet kommer från Tasteline
 
Pasta med soltorkad tomat, basilika & kyckling
 
 
Till 4 portioner behöver du detta:
 
 
400 g Tagliatelle
600 g Kycklingfiléer
matolja
1 st hackad gul lök
8 st soltorkade tomater
1 dl Hönsbuljong
2 dl vispgrädde
Basilika, salt & peppar
2 dl riven västerbottensost
 
Gör så här:
 
1. Koka pastan. Strimla kycklingen och bryn med lök och tomater.
2. Tillsätt buljong och grädde & låt koka ihop i 4-5 min.
3. Smaksätt med basilika, salt och peppar.
Sila av pastan 6 vänd ner osten & kycklingsåsen.
 
Lätt&Gott!
 
Kanske har du något braigt recept att dela med dig till mig?
Ha en fin dag// Camilla
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0