Boktipset

Ninnaninnaninnananninnaninnaninnaninnna...
 
 
 
Senast lästa bok är denna
 
 
Jag gillade boken som är baserad på en verklig händelse.
Detta kan du läsa på baksidan av boken
 
" Plötsligt är ingenting sig likt. Ingas man har drabbats av hjärtinfarkt, han finns inte längre. I två år tränger hon undan sorgen, visar sig duktig och begraver sig i jobb. Men en elak kommentar gör att allt rämnar. Hon flyr till släktens sommarställe på Marstrand, där hn hoppas få ro tt finna en väg tillbaka.
Av en slump hittar hon en gammal låda. den är full av papper och tidningsurklipp och på botten ett brev, stämplat i Mombasa, Kenya, 1916. Ingas nyfikenhet väcks, särskilt av några kryptiska rader i slutet av brevet. Med en iver hon länge saknat söker hon vidare för att få en förklaring, för att unkomma sitt eget nu. Efterforskningar leder henne bakåt i familjens förflutna, till en avgörande händelse i första världskrigets skugga. Och hon förstår att hennes farmors öde har påverkat hennes eget liv mer än hon någonsin kunnat ana.
Alltid hos dig är en kärlekshistoria i skuggan av första världskriget. Ett västkustdrama baserat på en verklig händelse."
 
Ett lästips från mig. Ha en braig dag // Camilla
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0