En man som heter Ove & altanhäng i solen

Har läst Fredrik Backmans bok En man som heter Ove.
Gillade den jättemycket så kul och underhållande.
 

Såhär står det på baksidan av boken.
 
Ove är 59 år. Han kör SAAB. Trots att han avsattes som bostadsrättsföreningens ordförande för flera år sedan (i det som Ove själv minns som "statskuppen") är han fortfarande kvarterets vresige ordningsman.
Men när de nyinflyttande grannarna i radhuset mittemot råkar förstöra Oves brevlåda blir det upptakten på en komisk och hjärtevärmande historia om tilltufsade katter, oväntad vänskap och den uråldriga konsten att backa med släp. Som kommer förändra en man och en bostadsrättsförening i grunden.
Läs den!
Verkar bli ännu en dag med sol & förhoppningsvis lite värme. Det är vi då inte bortskämda med i denna del av landet. Var så härligt igår att få sitta i solen virka lite & bara ha det gott :)
 
 
 
trots att jag har en hel hög med böcker att läsa kunde jag inte låta bli att köpa 2 till.
 
 

Återkommer vad jag tyckte om dem när jag läst dem.
Ha en toppendag // Camilla
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0