Little Bee

Har läs denna bok
 
 
Skriven av Chris Cleave. En bok med en berättelse som lämnar spår och som man inte glömmer så lätt. Med mycket humor, fascinerande iakttagelseförmåga och stor empati berättas en gripande historia om en afrikansk flyktingflickas krock med vår västerländska kultur och vårt sätt att leva. 
Så här står det på baksidan av boken.
 
" Efter att ha suttit inlåst i två år får tonårsflickan Little Bee lämna flyktingförläggningen utanför London. Där har hon lärt sig engelska så som drottningen talar. Samtidigt har hon funderat ut olika sätt att ta livet av sig om männen som fick henne att fly från sitt land plötsligt skulle dyka upp. Vart ska hon ta vägen, utan pengar eller kontakter? Det enda hon har är ett visitkort från en man vid namn Andrew O´Rourke som hon träffade på en strand i Nigeria. Kanske kan han hjälpa henne?
Vi får också följa journalisten Sarha O´Rourke, nybliven änka som försöker ordna upp sin tillvaro med sin lille son. Hennes liv förändrades oåterkalleligt på en semesterresa i Nigeria två år tidigare. Allt började den dagen på stranden då de mötte en flicka vid namn Little Bee."
 
Ett boktips från mig till dig. Ha en toppen dag // Camilla
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0