En åttiotalsklassiker

I helgen som var lagade jag en riktig åttitalsklassiker nämligen flygande Jakob.

Minns fortfarande första gången jag åt den, hur lyxigt jag tyckte det var med jordnötter till maten och vilket spännande påhitt med banan i mat. Sedan fick vi dricka coca-cola till maten också = superlyxigt!!

Ja, jag var ju barn då kanske 9-10 år när vi blev bjudna på denna rätten i en stuga (läs villa) vid havet utanför Hudiksvall. Tänk att jag minns det så tydligt :)
 
Lagade det som sagt till middag det var säkert minst 10 år sedan jag åt det sist.
 

Helt okej men inte alls så gott som jag minns det från när jag var liten.
Ha en braig dag // Camilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0