Morrie Schwartz

Härligt att vakna upp i stugan, solen skinner och det ser ut att bli en fin dag, dock lite kylig. -15 är det just nu men det lär ju bli mildare frampå dagen.
Har läst en sådan vacker bok Tisdagarna med Morrie skriven av Mitch Albom
 

Mitch Albom skriver sin bok om sin favoritprofessor, hans mentor och vän. En väldigt vacker bok som leder till eftertanke och även en del tårar. Jag tycker verkligen att du ska läsa den!
 
Såhär står det på baksidan av boken.
På examensdagen lovar Mitch att hålla kontakten men det dröjer tjugo år innan han hör av sig. Av en händelse får han se sin gamle sociologiprofessor på teve; Morrie har drabbats av en nervsjukdom som långsamt förlamar hans kropp men inte hans sinnes briljans och inte hans lust att leva ända till slutet. Mitch beslutar sig för att besöka Morrie varje tsdag- precis som under studietiden. De samtalar om kärlek, äktenskap, känslor, förlåtelse, sakna och död. Deras pånyttfödda vänskap blir till en sista föreläsning fylld av visdom och erfarenhet, en lektion i konsten att leva.
 
Som sagt mycket bra bok!
 
Ha en braig dag // Camilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0