Varmchoklad

Varmchoklad på burk är en väldans trevlig liten gåbort present så här i vårvintertider när solen värmer, vårfåglarna kvittrar och det underbara takdroppet  hör till vardagen.
 
Snabbfixat är det också. Ideén har jag fått från denna idérika bok.
 
 
Vill du göra en egen varmchoklad på burk så gör du så här: Blanda 3 dl strösocker  & 2 dl kakao väl i en skål. Själv blandade jag ner ca 1 tsk vaniljsocker också (stod ej i boken). Sedan häller du över detta i en burk & blanda i minimashmallows. Gör en fin hätta till burken och en lapp där det står hur chokladen ska blandas.
Tillsätt för 2 koppar varmchoklad 3 dl mjölk.
Koka upp mjölken och vispa ner 1-2 matskedar av kakaoblandningen. Häll upp i två muggar och tillsätt gärna ett gäng minimarshmallows. Lätt som en plätt men en trevlig present!
 
Lev&Må // Camilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0