Okända väsen

 
Har läst boken Okända väsen skriven av Tracy Chevalier.
 

Tyckte att boken var helt okej, gav väl ingen WOW-känsla direkt. Men intressant på sitt sätt. Sedan på slutet när jag fattade att denna bok var baserad på verkliga personer & verkliga händelser växte den mycket i mitt tycke.
Det finns så många kunniga & farsinerande kvinnor som aldrig någonsin har fått erkännande för vad de faktiskt har uträttat, därför gillar jag att denna Mary Anning som var en stor fossiljägare faktiskt har fått vara med och skriva historia medhjälp av en annan för den tiden stark kvinna Elizabeth Philpot.
Boken utspelar sig under tidigt 1800- tal och inom naturvetenskapen står man på tröskeln till flera olika upptäckter. Läs den gärna.
Ja det var "dagensboktips" ha en finfin dag // Camilla
  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0