GIDEONS RING

Har läst Carin Gerhardsens femte bok i Hammarbyserien.
 
Har läst och gillar samtliga böcker i denna serie. En riktigt spännande deckare men med en grym berättelse.
Så här beskrivs berättelsen på baksidan av boken.
" En naken ung kvinna springer på en väg i försommarnatten. Morgonen därpå hittar Hammarbypolisen henne utanför pianoteknikerna John Gideons dörr på Söder i Stockholm. Men Veronica kan inte berätta vad hon råkat ut för och varför hon hamnat just där, och John Gideons öppnar inte dörren. Grannarna skvallrar om otaliga tjejer som sprungit ut och in genom åren.
Conny Sjöberg och hans arbetslag vet inte riktigt vad de ska tro. Och vart har John Gideon tagit vägen? När fallet får sin upplösning visar sig många av deras fördomar komma på skam. Det finns medmänsklighet  där man minst anar det. Och hos dem man tror att man kan lita på ibland ett mörker, större än det går att föreställa sig."
 
Ett lästips från mig. Ha en fin dag // Camilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0