Konsten att vara kvinna

Har läst boken Konsten att vara kvinna skriven av Caitlin Morgan
 
Ursäkta den dåliga bilden.
Detta är en självbiografiskbok.
Så här står det på baksidan av boken:
Boken börjar på Caitlin Morans bedrövliga 13 - årsdag (hon väger 80 kilo, har inga vänner och pojkar kastar grus efter henne) och fortsätter genom tonårstiden, till arbetsplatser och strippklubbar, genom kärlek, övervikt, abort, shopping och moderskap. Det är som att få förtroenden från en god vän- ocensurerat, ärligt och fruktansvärt roligt.
 
Boken omnämns i många kommentarer som en väldigt rolig bok. Själv håller jag inte alls med. Antingen var jag helt enkelt inte på humör när jag läste denna bok eller också ha jag helt enkelt inte den humorn.
Tycker den var långtråkig. Att läsa ett helt kapitel om när hon får mens, ett kapitel när hon får kroppsbehåring, ett kapitel om hennes första underkläder etc. Nej detta var verkligen ingen bok som tilltalade mig, diss från mig.
 
Ska nu välja en ny bok att sätta näsan i, hoppas hitta något jag gillar. Ha en fin dag! // Camilla
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0