Idétorka & middagstips nr.2

Som jag tidigare berättat lider jag av idétorka & brist på inspiration när det gäller att laga middag.
Har beklagat mig på jobbet över detta så snälla Lisa lånade ut denna bok till mig.
 
Verkar som en recept bok i mitt tycke. Lätt lagat och gott!
Nu ska jag ta mig i kragen och testa nya rätter. Har redan testat ett av recepten nämligen
Kyckling med soliga smaker, Tomatkyckling med avokado.
Här kommer receptet till 4 pers.
 
Du behöver:
500g kycklingfilé
6 tomater gärna olika färger (själv körde jag på ett gäng babyplommontomater gillar dem)
2 vitlöksklyftor
2 msk smör
1tsk salt
1 krm svartpeppar
1 tsk vinäger
1/2 tsk socker
2 avokado
1 dl basilikablad
Tillbehör: vitlöksbröd eller kokt pasta.
 
Gör så här:
1. skär kycklingen i stora tärningar och tomaterna i stora bitar. Skala och hacka vitlöksklyftorna.
2. Stek först kycklingen i hälften av smöret i en stekpanna ca 5 min. Krydda med salt och peppar. Ta upp och håll bitarna varma under folie.
3. Stek tomater och vitlök i pannan i resten av smöret på svag värme i ca. 5 min. Krydda med vinäger, socker och lite salt och peppar. lägg i kycklingen.
4. Dela, kärna ur och skala avokadorna. Skär köttet i tärningar. Lägg ner dem i pannan. grovhacka basilikan och strö över.
 
Glömde att strö över basilikan innan jag tog bilden, så rätten ser lite tråkig ut.
Jag serverade den med pasta och vitlöksbröd. Tycker det var en god och fräsch rätt.
Japp det var ett litet middagstips från mig. Ha en braig dag // Camilla
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0