Till offer åt Molok

Har läst denna bok Till offer åt Molok skriven av Åsa Larsson
 
 
Boken är den femte av Åsa Larssons kriminalromaner som utspelar sig i Kiruna. Boken blev utsedd till årets bästa kriminalroman 2012 av svenska deckarakademin. Jag gillar ju kriminalare och har även läst de fyra föregående i denna serie nämligen.
Solstorm 2003
Det blod som spillts 2004
Svart stig 2006
Till dess din vrede upphör 2008
Jag kan rekommendera samtliga av dessa böcker.
 
Såhär kan du läsa på baksidan av boken Till offer åt Molok:
" Besiktningsmannen snittar upp buken på björnen.
- Vad i helvete är det den har käkat? mumlar han. Sedan reser han sig hastigt.
Han har blivit alldeles grå. Skogen har tystnat. Ingen vind.
Ingen fågel. Det är som om den tiger om en hemlighet.
- Det är ingen hund i alla fall. så mycket kan jag berätta"
Man skjuter en björn i Lainio. I den stinkande björnmagen finner man en tumme från en människa. Några månader senare hittats Sol-Britt Uusitalo mördad i sitt hem. Hon har blivit brutalt ihjälstucken med en grep.
Kammaråklagare Rebecka Martinsson börjar forska i mordet. Det verkar gå ett stråk av död i Sol-Britts familj. Det gäller att hitta sambandet innan fler faller offer.
 
Läs om du som jag gillar kriminalare. Ha det bäst // Camilla
  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0