Hitta Vilse

Blir lite bloggpausar då och då, men så är det. Har ju under sommaren hunnit läsa en hel del böcker.Har bl.a.läst boken Hitta Vilse av författaren  Carin Hjulstöm.
Har tidigare läst boken Inte på kartan av samma författare.
En helt ok bok. Ingen WOW upplevelse men en rätt underhållande bok.
Så här står det på baksidan på boken.
När Frida Fors blir anställd på Aftonpressens nyhetsredaktion känns det som en revansch. Äntligen ska hon slippa korttidsvikariaten och osäkerheten och flytta till Stockholm, staden där allting händer. Hon ser ett spännande liv framför sig, fyllt av jobb, vänner och förhoppningsis kärlek.
Men ingenting blir som hon tänkt sig. Knappt har hon hunnit börja förrän hon måste sluta. Plötsligt står hon ensam i en okänd stad och tvvingas motvilligt söka andra vägar. Den kubanske dansläraren, den självständiga porraktrisen och den besynnerliga grannkvinnan är några av de personer hon stöter på under några intensiva sommarmånader.
Ett oväntat jobberbjudande på ett företag med en ny och unik affärsidé får henne att fundera på var hennes moraliska gränser går. Mot vem eller vilka är det viktigast att var lojal, och vad är hon själv beredd att offra? I arbete och kärlek.
 
Det var det. Ha en braig dag// Camilla
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0