Finns inte på kartan

Har läst boken Finns inte på kartan skriven av Carin Hjulström.
 
Detta är en roman med mycket värme där man som läsare får följa flera olika personers öden.
Jag tyckte att den var riktigt underhållande och helt klart läsvärd.
Så här står det på baksidan av boken: Hösttreminen på journalisthögskolan i Göteborg närmar sig sitt slut. Tjugotreåriga Frida Fors väntar spänt på beske om var hon ska få göra sin praktik. Hon vet att en bra praktikplats kan öppna dörrar till de åtråvärda jobben i mediavärlden. Beskedet kommer som en kalldusch. Hennes charmige, begåvade pojkvänn får drömplatsen på Aftonbladet i Stockholm, själv hamnar hon på Smålandsbladets lokalredaktion i Bruseryd, ett stillastående samhälle som knappt finns med på kartan. När pojkvännen gör slut och Frida dessutom med ett enda repotage, lyckas vända hela bygden emot sig, känns det som om hon nått nollpunkten. Men mot sin vilja blir hon indragen både i sina medarbetres och bybornas personliga öden. kanske blir det Frida som drar vinstlotten trots allt? Fast på ett helt annat sätt än hon först trodde.
 
Ett lästips från mig// Camilla


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Camillasnya.blogg.se

Min blogg handlar om allt mellan himmel och jord. Om sån´t jag gillar och saker jag skapar. Jag får inspiration till att skapa från tidningar, bloggar & kreativa människor. Många idéer & mönster är alltså inte mina egna utan kommer från andra uppfinningsrika människor.

RSS 2.0